اخبار

ارتقاء مهارت در عصر اینترنت اشیاء

در دنیای پرشتاب امروز، فناوری حرف اول را می زند و صنعت برق نیز از این قاعده مستثنی نیست. اینترنت اشیاء (IoT) انقلابی در نحوه تعامل ما با محیط اطرافمان ایجاد کرده و خانه های هوشمند به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ضرورت در زندگی مدرن هستند. برقکاران به عنوان متخصصان تاسیسات برقی، نقشی کلیدی در پیاده سازی و نگهداری این سیستم ها ایفا می کنند.

دوره آموزشی برقکاران: گامی به سوی آینده

با درک این نیاز، شرکت توسعه راستین تجارت در اقدامی ارزشمند، دوره آموزشی عملی و تئوری مخصوص برقکاران را برگزار کرد. این دوره که از 10 دی ماه 1402 آغاز و تا 5 خرداد ماه 1403 ادامه داشت، فرصتی طلایی برای ارتقای مهارت ها و دانش برقکاران در زمینه اینترنت اشیاء و خانه های هوشمند فراهم کرد.

مسیری پرماجرا در دنیای IoT و خانه های هوشمند

در این دوره، برقکاران با مفاهیم کلیدی IoT مانند حسگرها، محرک ها، دروازه ها و پلتفرم های داده آشنا شدند. آنها همچنین در مورد مزایا و چالش های استفاده از IoT در صنعت برق آموختند. علاوه بر این، با الزامات فنی و طراحی خانه های هوشمند، انواع مختلف سیستم های خانه هوشمند و نحوه عملکرد آنها آشنا شدند.

 

مهارت های عملی، کلید موفقیت

علاوه بر مباحث تئوری، دوره آموزشی برقکاران تمرکز ویژه ای بر آموزش های عملی داشت. برقکاران در این دوره با نحوه نصب و راه اندازی انواع مختلف تجهیزات IoT، از جمله حسگرها، محرک ها، دروازه ها و کنترل کننده ها آشنا شدند. آنها همچنین در مورد نحوه عیب یابی و نگهداری سیستم های IoT آموزش دیدند.

آمادگی برای آزمون های فنی و حرفه ای

یکی از مزایای برجسته این دوره، آمادگی برقکاران برای شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای بود. با گذراندن این دوره، برقکاران دانش و مهارت های لازم برای کسب گواهی نامه های معتبر در این زمینه را به دست آوردند.

محیطی صمیمی و تعاملی

دوره آموزشی برقکاران در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد. برقکاران در این دوره فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات خود با یکدیگر و همچنین با مدرسان مجرب و متخصص این دوره داشتند.

سفری به یاد ماندنی

دوره آموزشی برقکاران، سفری پرماجرا و پربار در دنیای اینترنت اشیاء و خانه های هوشمند بود. برقکاران در سه مکان که شرکت توسعه راستین تجارت(تراست ) هماهنگی به عمل آورده بود آموزش دیدند . پارک علم و فناوری تحصیلات تکمیلی ؛ دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل فنی و حرفه ای  مکانهای آموزش و آزمون مهارت آموزان دوره بود. برقکاران در این دوره علاوه بر کسب مهارت ها و دانش جدید، آمادگی لازم برای کسب سهم بیشتری در بازارکار حوزه هوشمند سازی را در آینده بدست خواهند آورد .

سخن پایانی

امروزه، برقکارانی که مهارت ها و دانش خود را در زمینه اینترنت اشیاء و خانه های هوشمند به روز نگه دارند، از جایگاه ویژه ای در بازار کار برخوردار خواهند بود. دوره آموزشی برقکاران، فرصتی ارزشمند برای ارتقای مهارت ها و دانش این عزیزان بود و بدون شک، گامی مهم در جهت ارتقای سطح صنعت برق کشور محسوب می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =